2018 Bakonybél

BAKONYBÉLI  TÁBOR 2018
Videó: https://www.youtube.com/watch?v=CbpWlUmDG3Q

Az utazás: Reggel mindenki hajnalok hajnalán kelt és indult Domaszékre Zsókanéniék háza elé. Kivéve a királyhalmi gyerekek. Ök Kissoron csatlakoztak a többiekhez. A busz tele volt éneklő gyerekekkel, akik nagyon szeretik a zenét. A busz kb. 1-2 órát vitt minket, amikor megálltunk Kiskunhalason a Csipkemúzeumba. Ott bepillantottunk a csipkevarrás fortélyaiba is. De szemügyre vehettük a különféle csipkét is. Miután a csipkemúzeumot szemügyre vettük tovább indultunk. A következő megállónk Kiskőrösön volt Petőfi Sándor szülőházánál. Sajnos a házba nem jutottunk be, de kívülről láttuk a költő otthonát. Soltvadkerten megálltunk fonom fagyit enni. Tovább indultunk és  gőzerővel haladtunk Bakonybél felé. 3 órás út után megérkeztünk Bakonybél nyugodt környékére. A szállásunk ahol voltunk az egy régi pajta, ami egy Csillagvizsgáló mellett kapott helyet. Először kívülről tekintettük meg a házat majd bepakoltuk a cókmókjainkat. És elkaptuk a szobákat, ami szép nagy és lakájos volt. A szobában minden gyerek együtt volt a fiúkat és a lányokat beleértve. Először kicsit furcsálltok de aztán már egészen megszoktuk. Miután bepakoltunk kicsit ismerkedtünk és elindultunk vacsorázni az étterembe. Finom vacsora fogadott minket, amit jó ízűen fogyasztottunk el. Vacsora után a Bakonybéli játszótéren számháborúztunk. Azt követte később a tábortűz, zenéléssel és játékkal telt el. A zenélés alatt a citerázást, a gitározást és az ukulelézést na meg az éneklést értem. Az este vidáman telt el és mindenki álmosan feküdt le aludni.
Az 1.nap: Reggel 8 órakor keltünk néhányan nagyon nehezen ébredtek. De gyorsan kibujtunk az ágyból, mert a reggeli torna következett. Kicsit megmozgattuk magunkat után felöltöztünk és segítettünk a reggeli elkészítésében. Készített a hátizsákjába vizet és ami a túrához kell. Kicsit játszottunk és megérkezett a túravezető. A kapunál számoltunk egyet majd elindultunk sétálni. Először egy kishídon a patak fölött mentünk át. Aztán tovább haladtunk és egy kilátó felé közeledünk. Az út amin sétáltunk igazán csúszós és vizes volt ezért nem olyan gyorsan haladtunk, de azért így is érdekes volt a séta. A kilátóhoz értünk. A kilátóba egyszerre 4-5 ember fért be ezért sorba kellett álmunk.
A kilátóból egész Bakonybélt beláttuk és még az egyik hegyen látható feliratot is láttuk, amin az állt, hogy BAKONYBÉL 1000 hiszen idén ünnepeli Bakonybél az 1000-dik évfordulóját. Ezt a feliratot kövekből rakták ki a helyi lakosok. Miután mindent szemügyre vettünk  tovább indultunk a régi mészkő égetőhöz. Ott sok régi tudnivalót megtudtunk a mészkő égetésről. Lassan tovább indultunk és az utunk során egy gyönyörű erdő mellett haladtunk el. A séta során a túravezető még sok érdekességet mesélt nekünk. Bakonybélbe visszaértünk és ebédelni mentünk az étterembe ebédelünk, majd fáradtan baktattunk vissza a szállásra. A szálláson mindenki kicsit megpihent a fiúk utána kimentek és fociztak. A nagyjáték után megérkezett ismét a túravezető. Most a kis patakhoz vezetett el minket. Egy félórát sétáltunk és megérkeztünk a patakhoz. A pataknál megkaptuk a feladatot, hogy keressünk vízi élőlényeket. Például: piócát,  víziskorpiót, vízirákot meg még sok fajta bogarat élőlényt. Mindenki teljesítette a nekünk szánt feladatot utána még a feladat teljesítése után megvizsgáltuk ki mit fogott. Mikor már elfáradtunk meguntuk a vízi élőlények vadászását kicsit kacsáztunk meg köveket gyűjtöttünk. Visszaindultunk a szállásra ismét egy bő félórát sétáltunk. Mikor megérkeztünk már éreztük Eszti néni finom krumpli paprikásának illatát, amiből egy jót vacsoráztunk. Vacsi után egy rövid csapat vetélkedő volt, amin mindenki pompásan teljesített. Ez a nap mindenkinek fárasztó volt és mindenki gyorsan elaludt.
A 2.nap: A reggel igen esős volt, de azért a reggeli torna nem maradt el. Torna után reggeliztünk és a mai program helyett csak a Tájházba mentünk, mert esett az eső. A Tájházig is csak esőkabátban jutottunk el. A tájházban sok izgalmas történetet és tudnivalót tanultunk meg. Miután az egész tájházat körüljártuk vissza indultunk haza. Otthon cukkinis ebéd fogadott minket amit Évi néni  varázsolt nekünk. Evés után kicsit segédkeztünk a konyhában, majd elkezdődtek a vetélkedők a sajátosan kialakított kaszinónkba. A sálvarrástól a társasjátékig minden megtalálható volt. Ha nyertél a játékban vagy jól teljesítetted a feladatot kaptál pontot, amit beválthattál mézeskalácsért, vagy más finomságért. Ez az esős nap gyorsan elmúlt, de viszont jól szórakoztunk és nevetgéltünk együtt. A vacsora elfogyasztása után még kicsit játszottunk beszélgettünk majd mindenki nyugovóra tért.
A 3.nap: Korábban keltünk, mint másik reggeleken, de szuper keltésben volt részünk Anett gitárszóval ugrasztott ki minket az ágyból. A reggel többirésze ugyanúgy ment, mint máskor, reggeliztünk és tornáztunk. Reggeli után előkészítettük a hátizsákjainkat és szép sorba beszálltunk a buszba, ami Veszprémbe szállított bennünket. Veszprémben először a várat tekintettük meg, amiből csodaszép kilátás tárult elénk a városra. Miután a várat körbejártuk, egy pizzázóban megebédeltünk. Evés után újra buszba ültünk és tovább haladtunk az állatkertbe.  Az állatkert kapujában csapatokra lettünk osztva és úgy indultunk el. Először a madarakat, utána a lámpákat, a kecskéket, meg a kis majmokat néztük meg. Azt követték az oroszlánok, hópárducok, tigrisek, kaméleonok és a teknősök. Az út során még sok állatot láttunk. Az állatkertben elhelyezett dinóparkba is bementünk és megnézhettük régen milyen élőlények éltek a földön. A dinókat megnéztük, utánuk a pingvinek fókák és zsiráfok jöttek de nem sorolom tovább, mert akkor vége lenne a mai napnak. Az állatkert lassan végére ért mi jól szórakoztunk az állatok meg örültek, hogy elmegyünk. A hazafelé út hosszú volt, de vidáman telt. A busz elvitt minket az étteremig, ott egy nagyot lakmároztunk. Kicsit pihentünk és megérkezett az éjszakai túravezető. Mindenki hosszú nadrágot és felsőt vett magára, na meg persze zseblámpát tett a zsebébe. És elindultunk az éj leple alatt sétálni a séta során néhányan megijedtek a különböző zajoktól és fényektől. De sokat tanultunk a túravezetőtől. aki viccesen mesélt el nekünk különféle tudnivalót. A túra közben néhányan beleléptek rocsójába, mert nem látták a sötétben. Felmentünk egy magas dombra és beláttuk egész Bakonybél éjszakai csendes környékét. Tovább mentünk és egy kis tóhoz érkeztünk, ami mellett egy kolostor volt található. Miután a tavat és a monostort jól szemügyre vettük, na meg meghallgattuk a róluk tudnivalót, visszaindultunk. Visszafelé énekléssel és meséléssel múlt el. A szállásra visszatérve mindenki kidőlt az ágyba és rögtön elaludt.
A 4.nap: Reggel most később keltünk ma Zalán és Noé hangja ugrasztott ki minket az ágyból, na meg a reggeli torna. A reggeli a szokásos módon lezajlott. Utána összeültek csapatok és mindenki gyakorolta a csapatdalát. Az egyes csapat AZ ELLOPTÁK AZ OROSZOK CIMŰ csapatdalt gyakorolta még. A kettes csapat. A KÉT AKKORD című dalt próbálta. Nem sokáig zenéltünk mert indultunk túrázni a BAKONYBÉL 1000 felirathoz. Sok séta után felértünk a hegy tetejéhez. Gyönyörű kilátás tárult elénk egész Bakonyt láttuk még a szállást is. Közelről láttuk még meg is érintettük a Bakonybél 1000 kövekből kirakott feliratot. Visszafelé mentünk lefelé a hegyről a lefelé út elég csúszós volt még Zsófi is elcsúszott. Utána még néhányan megbotlottunk, de szerencsére nem lett baj. Elég gyorsan visszaértünk a szállásra. Már messziről érződött Norbi finom bográcsban főzött értékének illata. Mindenki jóízűen fogyasztotta el a finom ebédet. Ebéd után kicsit pihentünk, majd át sétáltunk a mellettünk lévő Csillagvizsgálóba. A csillagvizsgálóban megtudtunk sok mindent a bolygókról. Még egy rövid tudományos filmet is láttunk. A film után felmentünk a Csillagvizsgáló kupolájába, ami egy nagy távcsövet tartalmazott. A távcsőbe, ha belenéztünk láthattuk kinagyítva közelebbről a napot. Egy piros kört láttunk, de ha jobban szemügyre vettük, akkor látszódott a szélén a kis sugarak. Mikor a csillagvizsgálóban befejeződött az előadás, meg mindenki megnézte a napot utána mindenki visszasétált a szállásra. A két csapat még egy kicsit összeült próbálni. Utána a fiúk meggyújtották a tábortüzet és mindenki leült mellé. Beszélgettünk, énekeltünk, előadtuk a csapatdalokat és Zsókanéni kiosztotta mindenkinek a jelképesdiplomáját és átadtuk az ajándékunkat, felfettük a titkos barátunkat. Az este vidáman telt el kicsit még mindenki beszélgetett az ágyban, de gyorsan elaludtunk.
Az 5.nap egyben az utolsó: Jóval korábban keltünk, mint máskor hiszen aznap indultunk haza és még mindenkinek össze kellett pakolnia. Most reggel elmaradt a reggeli torna helyette mindenki csomagolta a dolgait. Gyorsan megreggeliztünk összepakoltunk és még segítettünk kicsit pakolni a konyhában. Mikor mindent helyre raktunk kitakarították segítettünk bepakolni az utazótáskáinkat meg az útravalókat a buszba. Elbúcsúztunk BAKONYBÉLTŐL és lassan elindult a busz. Hangos énekszóval utaztunk. 1-2 órás utazás után megérkeztünk a Balatonra Siófokhoz. Mindenki sietett átöltözni, hogy megmártózzon a Balaton langyos vizében. Először mikor a vízbe léptünk hidegnek tűnt, de a sok játék és úszás közben már ki se akartunk jönni a vízből. De sajnos ki kellett jönnünk, mert ebédelünk ebéd után kicsit pihentünk utána visszamentünk. Még 1 órát, kicsit többet fürdöttünk utána át öltöztünk és indultunk tovább hazafelé. A további út nagyon hosszú volt, de gyorsan haza értünk, mert jó barátok vettek minket körül.
Zsóka néniék házánál mindenki elbúcsúzott egymástól és megbeszéltük jövőre találkozunk ugyan így Zsóka néni táborában.
Köszönjük a királyhalmi, pécskai, szegedi és domaszéki gyerekeknek az együttlétet és az új barátságokat, Szülőknek, a Táborvezetőnek, Tanároknak a sok odafigyelést, a programokat és a finom ételeket. Domaszéki Élhetőbb Faluért Közhasznú Egyesületnek a támogatását és a szülők által küldött finomságokat. Köszönjük Zsóka néninek ezt a csodás élményt, ami örökké a szívünkbe marad.