2013 Baskó

Fotók https://www.facebook.com/pg/elhetobbfaluert/photos/?tab=album&album_id=545455642157414
Videó : https://www.facebook.com/elhetobbfaluert/videos/558562727513372/

TÁBOR 2013 A hagyományokhoz híven a Domaszéki Élhetőbb Faluért Közhasznú Egyesület egy hetes tábort szervezett az ország olyan részére, amely tőlünk távol van ezért ritkán jutunk arra. A célpont a Zempléni-hegységben lévő kb. száz fős település Baskó volt, amely 2013 tavaszán került átadásra, tehát mi az elsők között vehettük birtokunkba. Még az odaút során Szolnokon játszottunk az ország leghosszabb játszóterén, illetve ellátogattunk a Repülő múzeumba. Mezőkövesden a matyóföld legszebb hímzéseivel és népviseletével ismerkedtünk. Másnap reggel mindenki azt csinálhatott, amit akart. De azért voltak különféle opciók az időtöltésre, például az ügyes kézművesek csinálhattak nemezlabdát, de a kocsmasportok kedvelői sem maradtak ki. Ők addig csocsóztak a jurtában, míg meg nem fájdult a csuklójuk. Viszont a lustábbak csak heverésztek meg zenét hallgattak stb-stb. A nagy punnyadás után meg persze egy kis kaja után útra keltünk és utunk Tokajig vitt. Ott megnéztük a városi múzeumot, ahol láttunk régi ikonokat, szerszámokat még egy ősrégi zongorát is. A csoportfotó után mindenki elment s bevásárolt magának a közeli boltból, majd várost néztünk. Megcsodáltuk a Bodrog és a Tisza torkolatát. Majd este lett és éjszakai túrára kerekedtünk. A túra kb. 3 km-es volt. Sokat tanultunk, hisz megtudtuk hány nagyvadféleség él hazánk ezen területén, a tölgyről is tanultunk és az erdőgazdálkodásról is egy picit. Felérve a hegyre felmásztunk egy kilátóba ahol a vezető beszélt a hutákról és a környékben lévő szerencsi csokigyár érdekességeiről. Mire visszajutottunk a táborba mindenki utolsó erőfeszítéseivel elment fürödni, majd mindannyiunk bedőlt az ágyba, mint egy darab fa. Szerdán kelés és ínycsiklandó reggeli után buszra ültünk és egészen Hollóházáig buszoztunk. Meglátogattuk a porcelángyárat, így betekintést nyerhettünk e szép tárgyak gyártásának folyamataiba. Egészen a fröccsöntő iszaptól a díszítésig. Miután végeztünk mindenki vásárolhatott szebbnél-szebb porcelánokat. Ismét buszra pattantunk, ezúttal a Füzéri várig. Egy fárasztó felmenet után gyönyörű tájkép tárult szemeink elé. A sok fénykép után egy majdnem olyan fárasztó lemenetel következett, és elérkezett e nap utolsó állomása: Sátoraljaújhely. Itt megejtettük életem első „libegőzését". A libegővel egészen a hegy csúcsáig meg sem álltunk, ahol felmentünk a kilátóba és ismét gyönyörű tájat láthattunk. E fáradságos nap után hazaértünk, megvacsoráztunk és egy agytornáztató vetélkedő után nyugovóra tértünk. Csütörtökön egy jó napot, még jobb nap követte, vagy mégsem :). Egész napos túra Boldogkőváraljáig, de nem szaladok ennyire előre. Volt közben információ zuhatag a forrásokról meg persze ebéd és egy kis sztorizgatás. Valahogy csak eljutottunk Boldogkővárig, ahol egy kedves asszony ajánlott nekünk egy-két láda barackot. A várig izzasztó utunk volt felfelé. Majd egy profi idegenvezetés közben megtudhattuk milyen is volt az akkori pénzhamisítás, hogyan tettek föl egy 100 kg-os (páncéllal, fegyverekkel együtt) embert a lovára. Ami nekem külön tetszett az az ólomkatona kiállítás volt. Egy heves vihar után jött a busz és hazautaztunk Baskóra. Vacsora után a mi csapatunk szervezte a vetélkedőt bonyolultabbnál-bonyolultabb játékokat eszeltünk ki és jó volt nézni, hogy küzd a többi táborlakó. Pénteken készítettük el a titkos barátunknak az ajándékot, egész nap jókat játszottunk és ettünk. Megtekintettünk egy filmet a vadászatról, mivel ezen a területen rendszeresen vadásznak, mi is egy vadászházban étkeztünk egész héten. Este zártuk a tábort, mindenki elmondta, mi volt számára a legnagyobb élmény. Szombaton hazaindultunk, de Nyíregyházán tettünk egy kis kitérést a Vadasparkba, ami maradandó emléket nyújtott mindenkinek. A melegben, hogy hűtsük magunkat, megfürödtünk a Sóstóban. Először vettem részt ebben a táborban, nagyon jól éreztem magam, sok új barátot szereztem, jövőre is szeretnék részt venni.
 Táborozók nevében: Dávid Illés

Elmúlt 20 év https://elhetobbfaluert.blogspot.com/2019/01/maszkabal-2019-es-taborok-hogyan-is.html